Thursday, 2 November 2017

Ansatteaksjeopsjoner Oppmuntrer Inntjening Management


Hjem 187 Artikler 187 Fondsbørsopsjoner Faktaark Tradisjonelt har aksjeopsjonsplaner blitt brukt som en måte for bedrifter å belønne toppledelse og nøkkelpersoner og knytte deres interesser til selskapets og andre aksjonærers. Flere og flere selskaper vurderer nå alle sine ansatte som nøkkel. Siden slutten av 1980-tallet har antall personer som har aksjeopsjoner økt om lag ni ganger. Mens opsjoner er den mest fremtredende formen for individuell egenkapitalkompensasjon, har begrenset lager-, phantom-aksjer og aksjekursrettigheter vokst i popularitet, og det er verdt å vurdere også. Bredbaserte opsjoner forblir normen i høyteknologiske bedrifter og har blitt mer brukt i andre bransjer også. Større, børsnoterte selskaper som Starbucks, Southwest Airlines og Cisco gir nå aksjeopsjoner til de fleste eller alle sine ansatte. Mange ikke-høyteknologiske nærstående selskaper inngår også i leddene. I løpet av 2014 anslått den generelle sosiale undersøkelsen at 7,2 ansatte hadde opsjoner, pluss trolig flere hundre tusen ansatte som har andre former for egenkapital. Det er nede fra toppen i 2001, men da tallet var omtrent 30 høyere. Nedgangen kom hovedsakelig som følge av endringer i regnskapsregler og økt aksjeeierstrykk for å redusere utvanning fra aksjeutdelinger i offentlige selskaper. Hva er en aksjeopsjon Et aksjeopsjon gir en ansatt rett til å kjøpe et visst antall aksjer i selskapet til en fast pris for et bestemt antall år. Prisen som opsjonen er gitt, kalles stipendprisen og er vanligvis markedsprisen når opsjonene gis. Ansatte som har fått aksjeopsjoner håper at aksjekursen vil gå opp og at de vil kunne kontanter ved å utøve (kjøpe) aksjen til lavere tilskuddskurs og deretter selge aksjen til dagens markedspris. Det er to hovedtyper av aksjeopsjonsprogrammer, hver med unike regler og skattemessige konsekvenser: ikke-kvalifiserte aksjeopsjoner og incentivaksjoner (ISOs). Opsjonsplaner kan være en fleksibel måte for bedrifter å dele eierskap med ansatte, belønne dem for ytelse, og tiltrekke og beholde et motivert personale. For vekstrettede mindre selskaper er opsjoner en fin måte å bevare kontanter samtidig som de gir ansatte en del fremtidig vekst. De har også mening for offentlige firmaer hvis ytelsesplaner er godt etablert, men som ønsker å inkludere ansatte i eierskap. Utvannet effekten av opsjoner, selv når de er gitt til de fleste ansatte, er vanligvis svært liten og kan kompenseres av deres potensielle produktivitet og ansettelsespensjon. Alternativer er imidlertid ikke en mekanisme for eksisterende eiere å selge aksjer og er vanligvis upassende for selskaper hvis fremtidig vekst er usikker. De kan også være mindre tiltalende i små, nært holdte selskaper som ikke vil gå offentlig eller bli solgt fordi de kan få det vanskelig å skape et marked for aksjene. Aksjeopsjoner og ansattes eierskap Er valg av eierskap Svaret avhenger av hvem du spør. Foresatte føler at opsjoner er ekte eierskap fordi ansatte ikke mottar dem gratis, men må sette opp egne penger for å kjøpe aksjer. Andre tror imidlertid at fordi opsjonsplaner tillater ansatte å selge sine aksjer kort tid etter tildeling, gir disse alternativene ikke langsiktige eierskapsvisjoner og holdninger. Den endelige effekten av enhver ansattes eierskapsplan, inkludert en opsjonsplan, avhenger mye av selskapet og dets mål for planen, dens forpliktelse til å skape en eierskapskultur, hvor mye trening og utdanning det legger til for å forklare planen, og målene til de enkelte ansatte (om de vil ha penger raskere snarere enn senere). I selskaper som viser en sann forpliktelse til å skape en eierskapskultur, kan aksjeopsjoner være en betydelig motivator. Bedrifter som Starbucks, Cisco, og mange andre er banebrytende og viser hvor effektiv en aksjeopsjonsplan kan være når de kombineres med en sann forpliktelse til å behandle ansatte som eiere. Praktiske overveier Generelt må selskapene i å designe et opsjonsprogram nøye vurdere hvor mye lager de er villige til å gjøre tilgjengelig, hvem vil motta opsjoner og hvor mye sysselsetting vil vokse slik at det riktige antall aksjer blir gitt hvert år. En vanlig feil er å gi for mange alternativer for tidlig, og gir ingen plass til flere alternativer til fremtidige ansatte. En av de viktigste hensynene til plandesign er dens formål: Er planen ment å gi alle ansatte aksjer i selskapet eller bare gi en fordel for noen nøkkelpersoner. Ønsker selskapet å fremme langsiktig eierskap eller er det en engangsydelse Er planen ment som en måte å skape ansattes eierskap eller bare en måte å skape en ekstra ansatt på. Svarene på disse spørsmålene vil være avgjørende for å definere spesifikke planegenskaper som kvalifisering, allokering, opptjening, verdsettelse, holdingsperioder , og aksjekurs. Vi publiserer The Stock Options Book, en svært detaljert guide til aksjeopsjoner og aksjekjøpsplaner. Hold InformedConference-utstedelse om ansattes opsjoner, EPS-fortynning, og aksjekjøpskjøp Daniel A. Bens a Venky Nagar b Douglas J. Skinner a, b ,. MHFranco Wong aa Graduate School of Business, University of Chicago, Chicago, IL 60637, USA b University of Michigan Business School, 701 Tappan Street, Ann Arbor, MI 48109-1234, USA Mottatt 21. februar 2002. Revidert 27. juni 2003. Godkjent 22. oktober 2003. Tilgjengelig online 5. februar 2004. Vi undersøker om kjøpsbeslutninger på selskapsledere er påvirket av deres incentiver til å administrere utvannet inntjening per aksje (EPS). Vi finner at ledere øker nivået på deres firmakjøpskjøp når: (1) utvanningseffekten av utestående ansattes aksjeopsjoner (ESOer) på utvannet EPS øker, og (2) inntektene er under det nivået som kreves for å oppnå ønsket sats på EPS vekst. Vi finner også at ledere tilbakekjøpsbeslutninger ikke er knyttet til faktiske ESO-øvelser, noe som tyder på at de drives av incentiver for å administrere utvannet, men ikke grunnleggende EPS, og styrker fortolkningen av fortjenestestyringen. JEL-klassifisering Resultatfortynning Resultatstyring Resultat per aksje (EPS) Medarbeideropsjoner Aksjekjøp Aksjekjøp Eierskapsledelse om ansatteopsjonsreiser Jeffrey L. Coles a. . , Michael Hertzel a, Swaminathan Kalpathy b en W. P. Carey School of Business, Arizona State University, Tempe, AZ 85287, USA b College of Business and Economics, Washington State University, Pullman, WA 99164, USA Mottatt 26. februar 2003, revidert 27. mai 2005, Godkjent 26. august 2005, Tilgjengelig online 10 Februar 2006 Vi undersøker markedsadferd i en setting der ledelsesmessige tilskudd til å manipulere inntjening og markedspris bør være tydelig tidligere enn markedsdeltakere. Vi finner bevis på unormalt lave skjønnsmessige periodiseringer i perioden etter kunngjøringer om kansellering av aksjeopsjoner frem til tidspunktet opsjonene gjenutstedes. Likevel blir ikke analytikere og investorer villedet. Diskresjonelle periodiseringer har liten kraft i å forklare aksjekursutvikling i denne perioden. Videre forklarer skjønnsmessige periodiseringer ikke påfølgende analytiske prognosefeil. Dermed tyder våre funn på at analytikere og investorer i denne gjennomsiktige innstillingen ikke reagerer på resultatstyring. JEL-klassifisering Kapitalmarkeder Aksjeopsjoner Inntektsføring Diskresjonær opptjening Executive kompensasjon Vi takker øktdeltakere på møtene i 2002 Financial Management Association, 2005 Western Finance Association møter, seminar deltakere ved Arizona State University, Georgia State University og University of Georgia, Daniel Bergstresser, Jim Boatsman, NK Chidambaran, Joe Comprix, Naveen Daniel, Patty Dechow (dommeren), Christopher Dussold, Wayne Guay, Sanjay Gupta, Jim Linck, Lalitha Naveen, Lynn Rees, Craig Sisneros, Ross Watts (redaktøren) for nyttige kommentarer. Eventuelle gjenværende feil er våre egne. Tilsvarende forfatter. Tlf. 1xA0480xA0965xA04475 faks: 1xA0480xA0965xA08539. Opphavsretts kopi 2006 Elsevier B. V. Alle rettigheter reservert. Earningsstyring om tilbakekjøp av ansatteopsjoner Hvis du opplever problemer med å laste ned en fil, må du kontrollere om du har det riktige programmet for å se det først. I tilfelle av flere problemer, les IDEAS hjelpesiden. Merk at disse filene ikke er på IDEAS-siden. Vær tålmodig da filene kan være store. Siden tilgangen til dette dokumentet er begrenset, kan det være lurt å se etter en annen versjon under Beslektet forskning (lenger nedenfor) eller søke etter en annen versjon av den. Når du ber om en korreksjon, vennligst nevner at disse elementene håndterer: RePEc: eee: jaecon: v: 41: y: 2006: i: 1-2: p: 173-200. Se generell informasjon om hvordan du retter materiale i RePEc. For tekniske spørsmål angående dette elementet, eller for å rette opp forfatterens, tittel, abstrakt, bibliografisk eller nedlastingsinformasjon, kontakt: (Dana Niculescu) Hvis du har skrevet dette produktet og ennå ikke er registrert hos RePEc, oppfordrer vi deg til å gjøre det her. Dette gjør det mulig å koble profilen din til dette elementet. Det tillater deg også å akseptere potensielle sitater til dette elementet som vi er usikre på. Hvis referanser mangler helt, kan du legge til dem ved hjelp av dette skjemaet. Hvis de fulle referansene viser et element som er til stede i RePEc, men systemet ikke lenker til det, kan du hjelpe med dette skjemaet. Hvis du vet om manglende elementer som citerer denne, kan du hjelpe oss med å opprette disse linkene ved å legge til de relevante referansene på samme måte som ovenfor, for hvert referanseelement. Hvis du er en registrert forfatter av dette elementet, kan du også sjekke tittelfanen i profilen din, da det kan være noen henvisninger som venter på bekreftelse. Vær oppmerksom på at rettelser kan ta noen uker å filtrere gjennom de ulike RePEc-tjenestene. Flere tjenester Følg serier, tidsskrifter, forfattere mer Ny nyhetsbrev via e-post Abonner på nye tilføyelser til RePEc Forfatterregistrering Offentlige profiler for økonomiforskere Forskjellige forskningsrangeringer i økonomi-relaterte felt Hvem var student av hvem ved hjelp av RePEc RePEc Biblio Curated articles amp papirer på ulike økonomi-emner Last opp papiret ditt for å bli oppført på RePEc og IDEAS EconAcademics Bloggaggregat for økonomiforskning Plagiering Sager av plagiering i økonomi Arbeidsmarkedspapirer RePEc arbeidspapirserier dedikert til arbeidsmarkedet Fantasy League Låt deg være i roret av en økonomi avdelingen Tjenester fra StL Fed Data, forskning, apps amp mer fra St. Louis Fed

No comments:

Post a Comment